Edukacja zawodowa bez granic

Edukacja zawodowa bez granic

Trzydniowa wymiana wiedzy - "Edukacja zawodowa bez granic". W minionym tygodniu, 18-20 marca 2024 r. Miasto Poznań było świadkiem inspirującej wymiany doświadczeń pomiędzy nauczycielami z Niemiec i Polski. Wydarzenie odbyło się w ramach projektu pt.: "Edukacja zawodowa bez granic" dofinansowanego z programu Erasmus+. Działanie to było częścią brandenbursko-polskiego projektu pt.: "Dialog zawodowy Pl-DE".

W ramach projektu Erasmus + "Edukacja zawodowa bez granic - Berufsbildung ohne Grenzen" poznańskie instytucje oświaty gościły delegację nauczycieli i dyrektorów szkół z powiatu neuruppińskiego, co było możliwe dzięki oficjalnej, 25-letniej i bardzo owocnej współpracy partnerskiej między Wielkopolską, a Brandenburgią. Inicjatywa ta miała na celu nie tylko poszukiwanie nowych rozwiązań edukacyjnych, ale także umocnienie więzi między dwoma krajami i możliwość poznania wzajemnych systemów kształcenia - w tym przypadku teorii i praktyki polskiego systemu szkolnictwa zawodowego.

Kluczowym elementem programu była możliwość zaprezentowania się nauczycieli współpracujących ze sobą szkół, przedstawienia swojej oferty edukacyjnej i efektów kształcenia - poznając przy tym jednocześnie sytuację partnerów. W spotkaniach wzięły udział: Zespół Szkół Budownictwa nr 1, Zespół Szkół Zawodowych nr 6, Zespół Szkół Budowlano-Drzewnych, Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego, Zespół Szkół Przyrodniczych, Zespół Szkół Technicznych w Tarnowie Podgórnym oraz Zespół Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie. W szkołach tych odbyły się spotkania i warsztaty.

Projekt powstał dzięki współpracy: Zastępczyni Pełnomocnika ds. Partnerstwa Kraju Związkowego Brandenburgia na Wielkopolskę, Kuratorium Oświaty w Poznaniu, Miasta Poznania  - Wydział Oświaty i Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu.

Warto podkreślić zaangażowanie wszystkich stron, które uczestniczyły w tym wyjątkowym wydarzeniu. Dzięki wsparciu wszystkich instytucji możliwa była owocna wymiana wiedzy oraz zdobycie nowych doświadczeń, a aktywność uczestników dowiodła, że edukacja zawodowa może funkcjonować bez granic, tworząc tym samym silne fundamenty dla przyszłych pokoleń zawodowców.


Udostępnij: